TNS: mėgstamiausi lietuvių maisto produktai – duona, sviestas ir prieskoniai

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Justina Tauginienė

Media departamentas

TNS LT

Tel. + 370 5210 6657

El. paštas Justina.Tauginiene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2016 m. liepos 21 d., Vilnius

Lietuvių labiausiai vartojamų maisto produktų sąraše rikiuojasi duona, sviestas, prieskoniai ir žolelės, aliejus, švieži vaisiai bei daržovės. Latviai dažniausiai vartoja duoną, aliejų, prieskonius ar prieskonių mišinius ir sviestą. Estai – duoną, sviestą bei margariną, prieskonius, aliejų ir sūrį. Tokius rezultatus parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT Baltijos šalyse atliktas pirkimo ir vartojimo įpročių tyrimas.

Anot apklausos dalyvių, šiais metais visose Baltijos valstybėse labiausiai vartojamas produktas yra duona. Lietuvoje bent kartą per dieną juodą duoną valgo 59 proc., baltą – 43 proc. šalies gyventojų, Latvijoje juodą duoną valgo 37 proc., baltą – 35 proc., o Estijoje – 61 proc. renkasi juodą, 43 proc. – baltą duoną.

„Bent kartą per savaitę lietuviai mėgsta valgyti kiaulieną ar jautieną (71 proc.), sūrį (58 proc.) ir kečupą (53 proc.) Palyginus su kaimynais, lietuviai daugiau vartoja greitai paruošiamo maisto. Bent vieną kartą per savaitę greitai paruošiamą šaldytą žuvį valgo 27 proc. lietuvių, greitojo paruošimo sriubas – 11 proc., šaldytas picas – 7 proc. Taip pat lietuviai pasižymi didesniu aliejaus, dešrelių ar saldžių sausainių vartojimu. Rečiau nei kaimynai suvalgome sūrio, žuvies bei makaronų“, – sako TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Kaimyninėje Latvijoje pusfabrikačiai mažiau populiarūs. Šaldytą žuvį ir žuvų pirštelius valgo 15 proc., greitojo paruošimo sriubas 8 proc., šaldytas picas 2 proc. latvių. Maždaug dešimtadalis estų valgo greitai paruošiamą šaldytą žuvį (10 proc.), kiek mažiau – greitojo paruošimo sriubas (4 proc.) bei šaldytas picas (2 proc.). Latviai dažniau valgo mėsą (80 proc.), dešreles (55 proc.), ryžius (46 proc.), tačiau rečiau mėgaujasi saldainiais (25 proc.) bei jogurtu (36 proc.). Estai iš visų Baltijos šalių gyventojų dažniau valgo žuvies (44 proc.) ir makaronų (51 proc.)

„Vyrai Lietuvoje dažniau vartoja baltą duoną, mėsos gaminius, kečupą, majonezą. Moterys dažniau nei vyrai renkasi jogurtą, šokoladą ir kitus saldumynus, grūdų dribsnius ir košes. Vertinant maisto vartojimo įpročius tarp kartų, matyti, kad jaunimas dažniau renkasi mažiau sveiką maistą. Tuo metu vyresnio amžiaus žmonės visas maisto kategorijas vartoja rečiau, tačiau dažniau nei kitos amžiaus grupės renkasi varškės sūrį, žuvį ir duoną“, – teigia J. Tauginienė.

 

Baltijos šalyse alus išlieka populiariausias alkoholinių gėrimų sąraše. Kelis kartus per savaitę alų gerią 22 proc. lietuvių, 20 proc. estų ir 11 proc. latvių. Tarp stipriųjų gėrimų visose šalyse populiariausia degtinė – bent kartą per mėnesį degtinės ragavo 16 proc. lietuvių ir estų, 13 proc. latvių. Sidras labiau mėgstamas Estijoje.

 

TNS Atlas tyrimas buvo atliktas 2016 m. sausio – gegužės mėnesiais, o jame dalyvavo 4846 Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų nuo 15 iki 74 m. amžiaus. TNS Atlas tikslas – nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderis. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.