TNS LT: šiemet sustiprėjo mažmeninės prekybos segmento atstovų komunikacija

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Linas Spėčius
Komunikacijos analizės vadovas
TNS LT
Tel. + 370 210 6637
El. paštas Linas.Spėčius@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. rugpjūčio 5 d., Vilnius

 

Pirmąjį šių metų pusmetį, tiek atstovų, tiek citatų skaičiumi, augo mažmeninės prekybos segmentas. Tuo metu kiti verslo segmentai buvo mažiau aktyvūs komunikacijoje – šiemet 9 proc. sumažėjo įmonių atstovų, o 11 proc. – jų citatų skaičius. Nuomonės lyderių sąrašo viršuje jau trečius metus iš eilės išsilaikė Swedbank“ vyr. ekonomistas N. Mačiulis. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas tyrimas, kuriuo siekiama nustatyti nuomonės lyderių vaidmenį šalies žiniasklaidoje.

„Lyginant su atitinkamu 2013 m. laikotarpiu, tiek pagal nuomonių lyderių, tiek pagal jų citatų skaičių stipriausias pozicijas vis dar išlaiko bankininkystės sektorius, bet šio segmento nuomonės lyderių ir jų citatų pastarąjį pusmetį sumažėjo 15 proc. Draudimo sektoriuje taip pat pastebimas smukimas: draudikų atstovų sumažėjo 16 proc., o jų citatų – beveik ketvirtadaliu. Beveik nekintančią poziciją šiuo metu užima telekomunikacijų segmentas, kuriame nuomonės lyderių sumažėjo vos 2 proc., o citatų – padaugėjo 6 proc. Daugiausiai permainų mažmeninės prekybos sektoriuje – 62 proc. padaugėjo nuomonės lyderių ir ketvirtadaliu jų citatų. Tam įtakos galėjo turėti padidėjęs žiniasklaidos dėmesys šiam segmentui po „Maxima“ krizės praėjusių metų pabaigoje“, – sakė TNS LT Komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Šio pusmečio nuomonės lyderių TOP‘o, kurį sudaro verslo atstovai ir ekspertai, atstovaujantys įvairias organizacijas, pirmoje vietoje antrus metus iš eilės išlieka Nerijus Mačiulis („Swedbank“), nors jo citatų, palyginus su 2013 m. pirmu pusmečiu sumažėjo 2 proc. Po N. Mačiulio pirmame penketuke rikiuojasi Vitas Vasiliauskas (Lietuvos bankas), antrus metus savo pozicijos neužleidžiantis Gitanas Nausėda (SEB), Robertas Dargis (Lietuvos pramoninkų konfederacija) ir Žygimantas Mauricas („Nordea“), kurio citatų skaičius išaugo 41 proc.

Pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausiai komunikavo „Swedbank“ atstovai, kurių citatų įvairiose žiniasklaidos priemonėse priskaičiuota beveik 1,5 tūkst., iš kurių daugiau nei trečdalis priklausė N. Mačiuliui. Kitos dvi pagal komunikacijos aktyvumą artimiausios lyderiui pozicijos priklauso bankininkystės ir mažmeninės prekybos sektoriams: „Swedbank“ vejasi bankas SEB ir mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“.

Vertinant nuomonės lyderius atskirais sektoriais, bankininkystės segmente pirmauja Nerijus Mačiulis („Swedbank“), draudimo – Audrius Pilčicas (ERGO), mažmeninės prekybos – Renata Saulytė („Maxima“) ir telekomunikacijos segmente lyderiu yra Andrius Baranauskas („Tele2“).

„Iš šio pusmečio rezultatų akivaizdu, kad pastebimai pakito atskirų sektorių dešimtukai. Pavyzdžiui į bankininkystės bei mažmeninės prekybos sektorius pateko po 4 naujus atstovus, draudimo sektorius pasipildė 5 naujais nuomonės lyderiais, o telekomunikacijos segmento dešimtukas pasipildė net 6 naujais atstovais“, – teigė L. Spėčius.

Tyrimo metu buvo analizuojama kompanijų, veikiančių bankininkystės, draudimo, mažmeninės prekybos tinklų ir telekomunikacijų sektoriuose atstovų komunikacija 2014 m. sausio–birželio mėnesiais. Per šį laikotarpį žiniasklaidoje pasisakė 429 tirti verslo sektorių atstovai bei 25 ekspertai, atstovaujantys verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį, o jų citatos buvo skelbtos 9623 kartus. Tyrimo metu buvo analizuojami įtakingiausi žiniasklaidos šaltiniai: 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stotys ir 5 TV kanalai. Atstovų citatos reklaminiuose straipsniuose tyrimo metu vertintos nebuvo.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

Nuomonės lyderių TOP20
2014 m. sausis-birželis

 

Cituoti atstovai pagal sektorius
2014 m. sausis-birželis

 

Citatų skaičius pagal sektorius
2014 m. sausis-birželis

Programavimo darbai: WEBGuru