TNS LT: reklamos apimtys augo 6,5 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2016 m. rugpjūčio 31 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2016 m. sausio-liepos mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 6,5 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Šiemet augo interneto, lauko video, TV bei reklamos žurnaluose ir radijo eteryje apimtys.

 

Per septynis šių metų mėnesius labiausiai – net 122 proc. – išaugo gross išlaidos skalbimo priemonių reklamai. Šiemet sausio-liepos mėnesiais taip pat 103 proc. didėjo saldumynų ir konditerijos gaminių, 97 proc. – maltos kavos bei kavos pupelių reklamos biudžetai.

 

Ženkliai nuo metų pradžios smuko smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovių išlaidos reklamai. Per septynis pirmuosius metų mėnesius šie užsakovai reklamai išleido 65 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Taip pat sausio-liepos mėnesiais traukėsi gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (31 proc.) bei alaus (28 proc.) reklamą.

 

„Labiausiai – pustrečio karto – reklamos biudžetus šiemet didino „Benu“ vaistinių tinklas ir saldumynų, užkandžių bei gaiviųjų gėrimų gamintoja „Mondelez International“. Du kartus, lyginant su praėjusiais metais, išaugo ir traškučių bei gaiviųjų gėrimų gamintojo „Pepsico“ išlaidos reklamai. Per septynis šių metų mėnesius gross investicijas reklamai labiausiai mažino smulkiųjų vartojimo kreditų įmonės „Provident finansai“ (60 proc.), „Minibank“ (50,5 proc.), taip pat prekybos tinklą „Moki-Veži“ valdanti bendrovė „Makveža“ (29 proc.)“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

2016 m. sausio-liepos mėnesiais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendra TV reklamos trukmė paaugo 7,2 proc. Per pirmus septynis šių metų mėnesius televizijos eteryje iš viso buvo buvo parodyti 958 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys šiemet smuko 10,2 proc. Reklamos laikraščiuose plotai sumažėjo 17,4 proc., o iš viso jie sudarė 5,05 mln. kv. cm. Tuo metu žurnaluose reklamos plotai augo 2 proc. ir siekė 3,7 mln. kv. cm.

 

Radijo eteryje šiemet sausio-liepos mėnesiais nuskambėjo beveik 4,2 mln. sekundžių reklamos –  0,1 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

 

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per pirmuosius septynis šių metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, didėjo 18,6 proc.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų pirmuosius septynis mėnesius, mažėjo 4,1 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose šiemet buvo eksponuojama 19,9 tūkst. kv. m reklamos.

 

Lauko video reklamos ekranuose šių metų sausio-liepos mėnesiais buvo parodyta 2,7 mln. sekundžių reklamos. Tai yra 11 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

 

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per septynis šių metų mėnesius buvo užklijuota beveik 21 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su to paties praėjusių metų laikotarpio duomenimis, fillboard reklamos kiekis smuktelėjo 0,5 proc.

 

Vidaus TV reklamos apimtys, lyginant septynis pirmuosius mėnesius pernai ir šiemet, mažėjo 20,7 proc.

 

Kino reklamos apimtys šiemet mažėjo 3,6 proc. Iš viso per septynis šių metų mėnesius prieš kino filmus buvo parodyti 237 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-liepos mėnesių rezultatus.

 

 Reklamos apimčių pokytis

 

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

7,2

LAIKRAŠČIAI

cm²

-17,4

ŽURNALAI

cm²

2

RADIJAS

sekundės

0,1

INTERNETAS

gross  išlaidos

18,6

LAUKO STATINĖ REKLAMA

-4,1

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

11

FILLBOARD

kartai

-0,5

VIDAUS TV REKLAMA

sekundės

-20,7

KINO REKLAMA

kartai

-3,6

 

TOP 10 reklamuotojų

 

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

PROCTER&GAMBLE

MAXIMA LT

RECKITT BENCKISER

OLIFĖJA

OMNITEL

BITĖ

PALINK

FERRERO

 

Produktų grupės TOP 10

 

Produktų grupė

PREKYBOS TINKLAI

PREKYBOS CENTRAI

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

VAISTINĖS

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA

GREITIEJI KREDITAI

LOTERIJOS

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

 

Produktų grupių pokytis TOP'e

 

Produktų grupė

2016-01-07

2015-01-07

PREKYBOS TINKLAI

1

2

PREKYBOS CENTRAI

2

3

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

3

6

VAISTINĖS

4

4

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA

5

5

GREITIEJI KREDITAI

6

1

LOTERIJOS

7

8

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

8

9

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI

9

11

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

10

7

 

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos

 

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.

Programavimo darbai: WEBGuru