TNS LT: reklamos apimtys augo 5,5 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2015 m. birželio 4 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-balandžio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,5 proc., lyginant su 2014 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo kino reklamoje, kiek mažiau TV, lauko ir radijo kanaluose.

 

Per pirmus keturis šių metų mėnesius žiniasklaidoje daugiausiai, 10 kartų, išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, A.Guogos paramos fondo prašymas paremti Lietuvos kariuomenę bei paramos akcija „Gelbėkit vaikus“.

 

Lyginant produktų grupes, ir toliau auga dermatologinių vaistų reklama. Per pirmus keturis mėnesius, lyginant su analogišku 2014 m. laikotarpiu, jų reklamos gross išlaidos padidėjo 4 kartus. Tris kartus padidėjo interneto ir mobiliojo ryšio paslaugų gross reklamos išlaidos“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

2014 metų pradžioje itin sparčiai augę mobiliojo ryšio operatorių gross reklamos biudžetai, šiais metais 77 proc. mažėjo.  Mažėjo gross investicijos ir į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (42 proc.), alaus (30 proc.) reklamą.

 

Iš reklamdavių labiausiai per sausį-balandį gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, koncertų ir renginių organizatorius „Bravo Events“, greitųjų kreditų bendrovė „Minibank“. Reklamos gross išlaidas šiais metais 78 proc. mažino „Bitė“, 38 proc.  – “Henkel”, 35 proc. – “Mondelez International“.

 

2015 m. sausio-balandžio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 7,8 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 512 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. pirmų keturių mėnesių duomenis, krito 6,6 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 8,1 proc., žurnaluose – 3,9 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 3,507 tūkst., žurnaluose – 2,017 tūkst. kv.cm. reklamos.

 

Radijo stotys per 2015 m. sausį-balandį ištransliavo 2,195 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 4 proc. daugiau reklamos nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.

 

Per pirmus keturis 2015-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 15,7 proc.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 5,2 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 19,7 tūkst. kv. m. reklamos.

 

Lauko video reklamos ekranuose per 2015sausį-balandį buvo transliuota 1,304 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 19,1 proc.

 

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmus keturis mėnesius buvo užklijuota beveik 12 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis smuktelėjo 0,3 proc.

 

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, nukrito 5 proc.

 

Kino reklama šiemet augo 49,3 proc. Iš viso šiais metais buvo parodyta 148 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-balandžio mėnesių rezultatus.

 

 

 

 

Reklamos apimčių pokytis

 

 

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

7,8

LAIKRAŠČIAI

cm²

-8,1

ŽURNALAI

cm²

-3,9

RADIJAS

sekundės

3,8

INTERNETAS

gross išlaidos

-15,7

LAUKO STATINĖ REKLAMA

5,2

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

19,1

FILLBOARD

kartai

-0,3

VIDAUS TV REKLAMA

kartai

-5,0

KINO REKLAMA

kartai

49,3

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

PROCTER&GAMBLE

OMNITEL

MAXIMA LT

RECKITT BENCKISER

4FINANCE

PALINK

FERRERO

EUROVAISTINĖ

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

GREITASIS KREDITAS

PREKYBOS TINKLAI

PREKYBOS CENTRAI

VAISTINĖS

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2015 01-04

2014 01-04

GREITASIS KREDITAS

1

3

PREKYBOS TINKLAI

2

2

PREKYBOS CENTRAI

3

5

VAISTINĖS

4

6

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

5

9

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

6

25

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

7

8

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

8

4

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI

9

7

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

10

1

 

Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.

 

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.