TNS LT: reklamos apimtys augo 5,1 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2015 m. liepos 8 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-gegužės mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,1 proc., lyginant su 2014 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo kino ir lauko reklamoje, kiek mažiau TV, lauko statinės reklamos ir vidaus kanaluose.

 

„Per penkis šių metų mėnesius žiniasklaidoje labiausiai, net dešimt kartų, išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, Lošimų priežiūros tarnybos projektas „Nepralošk savo gyvenimo“ bei sveikos gyvensenos skatinimo programa“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Lyginant produktų grupes, pavasarį matyti ryškus automobilių draudimo reklamos šuolis – jos padaugėjo net keturis kartus.  Tris kartus padidėjo interneto ir mobiliojo ryšio paslaugų gross reklamos išlaidos.

 

2014 metų pirmąjį pusmetį gross reklamos biudžetus auginę mobiliojo ryšio operatoriai šiais metais reklamai skiria 70 proc. mažesnius biudžetus.  Smuktelėjo gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (34 proc.), taip pat plaukų priežiūros priemonių (26 proc.) reklamą.

 

Iš reklamdavių labiausiai per 2015 m. sausio-gegužės mėn. gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, koncertų ir renginių organizatorius „Bravo Events“ ir greitųjų kreditų bendrovė „Nordecum“.

 

Šiais metais reklamos gross pinigus mažino „Bitė“ (67 proc.), „Švyturys-Utenos alus“ (51 proc.) ir „Henkel“ (39 proc.).

 

2015 m. sausio-gegužės mėnesiais TV reklamos augimas siekė 7,6 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 665 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. pirmų penkių mėnesių duomenis, krito 7,8 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 9 proc., žurnaluose – 5,7 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 4,476 tūkst., žurnaluose – 2,623 tūkst. kv.cm. reklamos.

 

Radijo stotys per 2015 m. ištransliavo 2,823 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 2 proc. mažiau nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.

 

Per pirmus penkis 2015-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito beveik 15,3 proc.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2015 ir 2014 metų sausio-gegužės mėnesių duomenis, augo 4,4 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,3 tūkstančių m² reklamos.

 

Lauko video reklamos ekranuose per 201sausį-gegužę buvo transliuota 1,691 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 28 proc.

 

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 15 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis smuktelėjo 0,2 proc.

 

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, paaugo 4,3 proc.

 

Kino reklama šiemet augo 37,5 proc. Iš viso šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 186 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-gegužės mėnesių rezultatus.

 

 

 

 

Reklamos apimčių pokytis

 

 

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

7,6

LAIKRAŠČIAI

cm²

-9,0

ŽURNALAI

cm²

-5,7

RADIJAS

sekundės

-2

INTERNETAS

gross išlaidos

-15,3

LAUKO STATINĖ REKLAMA

4,4

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

28

FILLBOARD

kartai

-0,2

VIDAUS TV REKLAMA

sekundės

4,3

KINO REKLAMA

kartai

37,5

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

PROCTER&GAMBLE

MAXIMA LT

RECKITT BENCKISER

OMNITEL

4FINANCE

PALINK

EUROVAISTINĖ

FERRERO

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

GREITASIS KREDITAS

PREKYBOS TINKLAI

PREKYBOS CENTRAI

VAISTINĖS

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

 VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2015 01-05

2014 01-05

GREITASIS KREDITAS

1

3

PREKYBOS TINKLAI

2

1

PREKYBOS CENTRAI

3

5

VAISTINĖS

4

6

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

5

9

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

6

4

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

7

33

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

8

2

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

9

8

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI

10

7

 

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.

 

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.