TNS LT: reklamos apimtys augo 5,1 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2015 m. spalio 6 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-rugpjūčio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,1 proc., lyginant su 2014 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo kino ir lauko reklamoje, kiek mažiau vidaus, TV, lauko statinės, radijo reklamos kanaluose.

 

„Per pirmus aštuonis šių metų mėnesius žiniasklaidoje daugiausiai, 14 kartų, išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, paramos akcija „Gelbėkit vaikus“ ir A.Guogos paramos fondo prašymas paremti Lietuvos kariuomenę. Taip pat dvigubai paaugo vaikiškų sauskelnių, beveik du kartus – mobiliojo ryšio telefonų prekybos gross reklamos išlaidos“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Mobiliojo ryšio operatorių gross reklamos biudžetai ir toliau mažėja. Šiais metais, lyginant su analogišku praeitų metų laikotarpiu, mobiliojo ryšio operatorių išlaidos reklamai mažėjo 64 proc., mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių reklamos biudžetai mažėjo 33 proc., paskolų ir lizingo paslaugų – 29 proc.

 

Iš reklamdavių labiausiai per sausį-rugpjūtį gross išlaidas padidino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, LR finansų ministerija su projektais www.esinvesticijos.lt, www.euras.lt ir iniciatyva Jonvabaliai, smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovė „Nordecum“.

 

Reklamos gross išlaidas šiais metais 42 proc. mažino „Bitė“, 40 proc. – “Mondelez International“, 34 proc.  – “Henkel”.

 

2015 m. sausio-rugpjūčio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 7 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 1,048 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. pirmų aštuonių mėnesių duomenis, krito 7,5 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 8,8 proc., žurnaluose – 5,3 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 6,906 tūkst., žurnaluose – 4,052 tūkst. kv.cm. reklamos.

 

Radijo stotys per 2015 m. sausį-rugpjūtį ištransliavo 4,781 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 2,5 proc. daugiau reklamos nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.

 

Per pirmus aštuonis 2015-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 9,4 proc.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 5,6 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,8 tūkst. kv. m. reklamos.

 

Lauko video reklamos ekranuose per 2015 sausį-rugpjūtį buvo transliuota 2,793 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 38,1 proc.

 

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmus aštuonis metų mėnesius buvo užklijuota beveik 24 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis smuktelėjo 6,8 proc.

 

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, augo 7,7 proc.

 

Kino reklama šiemet augo 50,2 proc. Iš viso šiais metais buvo parodyta 268 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-rugpjūčio mėnesių rezultatus.

 

 

 

 

Reklamos apimčių pokytis

 

 

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

7

LAIKRAŠČIAI

cm²

-8,8

ŽURNALAI

cm²

-5,3

RADIJAS

sekundės

2,5

INTERNETAS

gross išlaidos

-9,4

LAUKO STATINĖ REKLAMA

5,6

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

38,1

FILLBOARD

kartai

-6,8

VIDAUS TV REKLAMA

sekundės

7,7

KINO REKLAMA

kartai

50,2

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

PROCTER&GAMBLE

MAXIMA LT

OMNITEL

4FINANCE

PALINK

RECKITT BENCKISER

OLIFĖJA

BITĖ

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI

PREKYBOS TINKLAI

PREKYBOS CENTRAI

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

VAISTINĖS

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

LOTERIJOS

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

ALUS

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2015 01-08

2014 01-08

SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI

1

2

PREKYBOS TINKLAI

2

1

PREKYBOS CENTRAI

3

5

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

4

7

VAISTINĖS

5

6

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

6

9

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

7

4

LOTERIJOS

8

12

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

9

3

ALUS

10

10

 

Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.

 

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.