PRANEŠIMAS SPAUDAI
2015 m. rugsėjo 2 d., Vilnius
Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-liepos mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 4,8 proc., lyginant su 2014 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo kino ir lauko reklamoje, kiek mažiau vidaus, TV, lauko statinės reklamos ir radijo kanaluose.
„Žiniasklaidoje ir toliau pastebimas stabilus socialinės reklamos augimas. Per septynis šių metų mėnesius jos gross apimtys išaugo net 14 kartų. Aktyviausiai buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, paramos akcija „Gelbėkit vaikus“ ir A.Guogos paramos fondo prašymas paremti Lietuvos kariuomenę“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Lyginant produktų grupes, du su puse karto paaugo vaikiškų sauskelnių, du kartus – mobiliojo ryšio telefonų prekybos gross reklamos išlaidos.
Mobiliojo ryšio reklamai buvo skirta 63 proc. mažesni biudžetai. Taip pat mažėjo gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (32 proc.), populiariosios muzikos koncertų, festivalių (18 proc.) reklamą.
Iš reklamdavių labiausiai per 2015 m. sausio-liepos mėn. gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, LR finansų ministerija su projektais www.esinvesticijos.lt, www.euras.lt ir iniciatyva „Jonvabaliai“, smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovė „Nordecum“.
Šiais metais reklamos gross pinigus mažino „Bitė“ (56 proc.), „Mondelez International“ (38 proc.) ir „Henkel“ (34 proc.).
2015 m. sausio-liepos mėnesiais TV reklamos augimas siekė 6,6 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 918 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. pirmų septynių mėnesių duomenis, krito 7,6 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 8,9 proc., žurnaluose – 5,4 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 6,114 tūkst., žurnaluose – 3,636 tūkst. kv.cm. reklamos.
Radijo stotys per 2015 m. ištransliavo 4,159 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 1 proc. daugiau nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.
Per pirmus septynis 2015-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 9,6 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2015 ir 2014 metų sausio-liepos mėnesių duomenis, paaugo 4,2 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,7 tūkst. kv. m. reklamos.
Lauko video reklamos ekranuose per 2015sausį-liepą buvo transliuota 2,437 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 38 proc.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 21 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis smuktelėjo 0,4 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, paaugo 8,1 proc.
Kino reklama šiemet augo net 51,3 proc. Iš viso šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 246 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-liepos mėnesių rezultatus.
|
|
|
Reklamos apimčių pokytis |
|
|
Žiniasklaida |
Reklamos apimtys |
Pokytis % |
TV |
sekundės |
6,6 |
LAIKRAŠČIAI |
cm² |
-8,9 |
ŽURNALAI |
cm² |
-5,4 |
RADIJAS |
sekundės |
1 |
INTERNETAS |
gross išlaidos |
-9,6 |
LAUKO STATINĖ REKLAMA |
m² |
4,2 |
LAUKO VIDEO REKLAMA |
sekundės |
38 |
FILLBOARD |
kartai |
-0,4 |
VIDAUS TV REKLAMA |
kartai |
8,1 |
KINO REKLAMA |
kartai |
51,3 |
TOP 10 reklamuotojų
Reklamuotojas |
TELE2 |
STUDIO MODERNA |
PROCTER&GAMBLE |
MAXIMA LT |
4FINANCE |
OMNITEL |
RECKITT BENCKISER |
PALINK |
OLIFĖJA |
FERRERO |
Produktų grupės TOP 10
Produktų grupė |
SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI |
PREKYBOS TINKLAI |
PREKYBOS CENTRAI |
VAISTINĖS |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA |
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS |
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI |
LOTERIJOS |
ALUS |
Produktų grupių pokytis
Produktų grupė |
2015 01-07 |
2014 01-07 |
SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI |
1 |
2 |
PREKYBOS TINKLAI |
2 |
1 |
PREKYBOS CENTRAI |
3 |
5 |
VAISTINĖS |
4 |
6 |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA |
5 |
10 |
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS |
6 |
9 |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS |
7 |
4 |
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI |
8 |
3 |
LOTERIJOS |
9 |
12 |
ALUS |
10 |
8 |
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.