TNS LT: reklamos apimtys augo 10,5 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2015 m. kovo 30 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-vasario mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 10,5 proc., lyginant su 2014 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo kino reklamoje, kiek mažiau radijo ir TV kanaluose.

 

„Ryškiausia pirmų 2015 m. mėnesių tendencija – išaugęs socialinės ir politinės reklamos kiekis komercinės reklamos sąskaita. Aktyviausiai buvo reklamuotos saugaus eismo, paramos ir labdaros akcijos bei renginiai. Jų gross reklamos apimtys išaugo net 35 kartus. Politinės reklamos gross biudžetai augo beveik septynis kartus, tam didžiausios įtakos turėjo savivaldos rinkimai“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Pernai metų pradžioje itin sparčiai augę mobiliojo ryšio operatorių reklamos biudžetai, šiais metais smarkiai sumažėjo – 82 proc. Taip pat smuko gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (39 proc.), loterijų (26 proc.) reklamą. Labiausiai per pirmus metų mėnesius reklamos gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, koncertų ir renginių organizatorius „Bravo Events“, LR finansų ministerija.

 

Tarp reklamdavių, kurie labiausiai mažino reklamos gross biudžetus – „Bitė“ (80 proc.), „Henkel“ (48 proc.) ir „Norfos mažmena“ (33,5 proc.).

 

2015 m. sausio-vasario mėnesiais TV reklamos augimas siekė 13 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 216 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. pirmų dviejų mėnesių duomenis, krito 2,2 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 3,4 proc., žurnaluose šiek tiek paaugo – 0,1 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 1,590 tūkst., žurnaluose – 799 tūkst. kv.cm. reklamos.

 

Radijo stotys per 2015 m. pirmus mėnesius ištransliavo 971 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 14 proc. daugiau nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.

 

Per pirmus 2015-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 15 proc.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 7,9 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 17,5 tūkst. kv. m. reklamos.

 

Lauko video reklamos ekranuose per 2015 sausį-vasarį buvo transliuota 559 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014 m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 1,8 proc.

 

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmus du metų mėnesius buvo užklijuota beveik 6 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis krito 1,1 proc.

 

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, paaugo 5,4 proc.

 

Kino reklama šiemet augo 61,8 proc. Iš viso šiais metais buvo parodyta 56 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-vasario mėnesių rezultatus.

 

 

 

 

Reklamos apimčių pokytis

 

 

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

13,1

LAIKRAŠČIAI

cm²

-3,4

ŽURNALAI

cm²

0,1

RADIJAS

sekundės

14,1

INTERNETAS

gross išlaidos

-15,1

LAUKO STATINĖ REKLAMA

7,9

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

1,8

FILLBOARD

kartai

-1,1

VIDAUS TV REKLAMA

kartai

5,4

KINO REKLAMA

kartai

61,8

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

PROCTER&GAMBLE

EURO VAISTINĖ

RECKITT BENCKISER

OMNITEL

4FINANCE

MAXIMA LT

PALINK

LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJA PRIE LR SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

GREITASIS KREDITAS

PREKYBOS TINKLAI

VAISTINĖS

PREKYBOS CENTRAI

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

RINKIMAI, REFERENDUMAI, SURAŠYMAI

NUO KOSULIO IR GERKLĖS LIGŲ

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2015 01-02

2014 01-02

GREITASIS KREDITAS

1

2

PREKYBOS TINKLAI

2

3

VAISTINĖS

3

6

PREKYBOS CENTRAI

4

5

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

5

14

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

6

7

RINKIMAI, REFERENDUMAI, SURAŠYMAI

7

53

NUO KOSULIO IR GERKLĖS LIGŲ

8

8

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

9

4

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

10

10

 

Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.

 

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.