TNS LT: Lietuvoje rūko beveik kas trečias gyventojas

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Justina Tauginienė
Media departamentas
TNS LT
Tel. + 370 5210 6657
El. paštas Justina.Tauginiene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI           
2014 m. gruodžio 1 d., Vilnius

Šiuo metu Lietuvoje, 18-74 metų amžiaus gyventojų tarpe, beveik kas trečias (30,4 proc.) teigia, jog rūko. Dažniausiai Lietuvoje rūko 30-39 ir 40-49 metų gyventojai, rečiausiai – 60-74 metų lietuviai. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas TNS Atlas tyrimas.

Daugiausiai rūkantys Lietuvos gyventojai yra iš kaimų (36,8 proc.). Miestuose rūkančių lietuvių – šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis (27,5 proc.). Didžioji dalis rūkančiųjų priklauso žemų pajamų grupei – šioje grupėje rūko net pusė apklaustųjų. Rečiausiai rūkantys yra aukštesnių vidutinių pajamų gavėjai (23,3 proc.)

Lyginant Lietuvoje gyvenančių vyrų ir moterų polinkį rūkyti, stipriosios lyties atstovų skaičius rūkančias moteris lenkia daugiau nei dvigubai: apklaustųjų tarpe rūkančių vyrų buvo 43,9 proc., o moterų – tik 18,8 proc. Taip pat pastebėta, kad rūkaliai vyrai retai rūko po vieną cigaretę per dieną. Dažniausiai rūkantys vyrai surūko nuo 11 iki 20 cigarečių per dieną (46,6 proc.). Tuo metu didžioji dauguma (74 proc.) rūkančių moterų surūko iki 10 cigarečių per dieną.

TNS Atlas™ tyrimas buvo atliktas 2014 m. vasario – balandžio mėnesiais, o jame dalyvavo 1800 Lietuvos, gyventojų nuo 15 iki 74 m. amžiaus. TNS Atlas tikslas – nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderis. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.