TNS LT: Lietuvoje euroskeptikų nemažėja

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Rūta Matulaitienė
Politinių ir socialinių tyrimų specialistė
TNS LT
Tel. + 370 5 210 6621
El. paštas Rūta.Matulaitienė@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. rugpjūčio 1 d., Vilnius

 

Kas antras Lietuvos gyventojas įsitikinęs, kad įvedus eurą asmeniškai susilauks neigiamų pasekmių. Daugiau nei pusė gyventojų pasisako prieš euro įvedimą ir tokių euroskeptikų Lietuvoje per pastaruosius metus nemažėja. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas Flash Eurobarometro tyrimas apie euro įvedimą neseniai į Europos Sąjungą įstojusiose valstybėse.

Šiuo metu 55 proc. lietuvių pasisako prieš euro įvedimą, o 41 proc. yra už, tačiau pastarasis rodiklis per metus beveik nepakito. Beveik pusė, arba 47 proc. mūsų šalies gyventojų norėtų, kad euras būtų įvestas kuo vėliau.

Kaip atskleidė tyrimas, didesnė Lietuvos gyventojų dalis linkusi manyti, jog euro įvedimo pasekmės bus neigiamos tiek jiems asmeniškai, tiek Lietuvai – taip teigė atitinkamai 47 proc. ir 55 proc. respondentų. Tuo tarpu apie trečdalį lietuvių tikisi teigiamų pokyčių tiek sau, tiek ir savo šaliai. Vis tik penktadalis gyventojų neturi nuomonės, kokių asmeninių pasekmių susilauks, tačiau dėl šalies padėties po euro įvedimo gyventojų nuomonė tvirtesnė – jos šiuo klausimu neturi tik 10 proc.

Vertindami teigiamus euro įvedimo pasekmių aspektus, dažniausiai, t. y. 81 proc. Lietuvos piliečių minėjo, kad euro įvedimas bus patogesnis keliaujantiesiems į euro zonos šalis. Pusė gyventojų lietuvių tiki, kad tai padės lengviau apsipirkti kitose eurą naudojančiose šalyse ir sudarys sąlygas paprastai palyginti kainas su kitomis euro zonos šalimis.

Kas ketvirtas lietuvis pritarė, kad euro įvedimas apsaugos šalį nuo tarptautinių krizių. 48 proc. lietuvių teigia tuomet pasijausiantys labiau europiečiais, 42 proc. mano, kad šis žingsnis sustiprins Europos vietą pasaulyje, 36 proc. – kad užtikrins tvirtesnius viešuosius finansus.

Visgi nemažai gyventojų mato ir neigiamų įstojimo į euro zonos aspektų. Daugiausia – 75 proc. – gyventojų nerimauja dėl piktnaudžiavimo nustatant kainas po euro įvedimo, 48 proc. įsitikinę, kad nacionalinės valiutos keitimas sukels daug asmeninių nepatogumų. Daugiau nei pusė galvoja, kad šalis dėl euro praras dalį savo identiteto, 43 proc. mano, kad Lietuva gali prarasti ekonominės politikos kontrolę.

Aštuoni iš dešimties apklaustų Lietuvos gyventojų įsitikinę, kad įvedus eurą kils kainos. Tokia proporcija mūsų šalyje yra viena didesnių tarp 7 apklausoje dalyvavusių šalių, kuriose dar nėra įvesta euro valiuta. Panašios nuomonės laikosi Latvijos ir Lenkijos gyventojai. Tik 14 proc. lietuvių mano, kad euras suteiks kainoms stabilumo.

Flash Eurobarometro tyrimas atliktas 2013 m. pavasarį, apklausiant 7014 respondentų septyniose Europos Sąjungos valstybėse (Bulgarija, Čekijos Respublika, Latvija, Lietuva, Vengrija, Lenkija, Rumunija), kurios prisijungė prie Sąjungos pastaraisiais metais ir kol kas dar neįsivedė euro.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.

Programavimo darbai: WEBGuru