TNS LT: lietuviai internete perka pramogas bei drabužius

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Inga Bitinaitė
Projektų vadovė
Media departamentas
TNS LT
Tel. + 370 5 210 6656
El. paštas inga.bitinaite@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2012 m. rugpjūčio 21 d., Vilnius

 

Internete yra pirkęs kas trečias mūsų šalies gyventojas. Beveik trečdalis interneto naudotojų elektroninėje erdvėje perka kartą per mėnesį. Pagrindiniai lietuvių interneto pirkiniai – bilietai į įvairius renginius bei drabužiai, batai ir aksesuarai. Tai parodė Interneto naudotojų tyrimas, kurį atliko didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT.

„Tyrimo duomenimis, perkančiųjų internete skaičius auga. Šiemet prekių ar paslaugų internete jau yra pirkę 42 proc. visų interneto naudotojų, o tai 9 procentiniais punktais daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Tačiau reikėtų pastebėti, kad kol kas mūsų šalyje dar tik formuojasi pirkimo internete įpročiai, o gyventojai internete dažniausiai perka nereguliariai“, - teigė TNS LT Media departamento projektų vadovė Inga Bitinaitė.

Tyrimo rezultatai rodo, kad tik kas dešimtas elektroninis pirkėjas internete perka bent kartą per savaitę, 29 proc. tai daro bent kartą per mėnesį. Didžioji dauguma perkančiųjų internete – 60 proc. – perka rečiau nei kartą per mėnesį.

Daugiau nei kas trečias interneto vartotojas, t.y. 37 proc. internautų, elektroninėje erdvėje perka bilietus į renginius, teatrą bei kiną. Drabužius, batus ir aksesuarus internete renkasi 24 proc. pirkėjų internetu. Į populiariausių prekių ir paslaugų internete trejetuką patenka ir lėktuvų bilietai, kuriuos įsigyja kas penktas vartotojas.

Rečiausiai mūsų šalies pirkėjai elektroninėje erdvėje renkasi interjero prekes, telefonus bei maistą. Beje, tyrimas rodo, kad pastaruoju metu maisto prekių populiarumas auga. Šiemet maistą internetu pirko 5 proc. interneto vartotojų, tuo metu pernai vos 2 proc.

Pirkimas internetu populiariausias tarp 20–39 metų amžiaus gyventojų. Vertinant pagal užsiėmimą, aktyviausi pirkėjai internete yra tarnautojai, specialistai bei studentai.

Nors pagrindiniai interneto pirkėjai yra didmiesčių gyventojai, pirkti tokiu būdu pamažu įpranta ir mažesnių miestų, miestelių bei kaimų gyventojai. Per metus tokių pirkėjų dalis išaugo 7 proc. ir šiuo metu sudaro 24 proc. visų pirkėjų internete. Šiuo metu miesto ir kaimo gyventojų elektroninių pirkinių krepšelis panašus, tačiau kaimo gyventojai dažniau nei vidutinis pirkėjas renkasi telefonus.

15 proc. pirkimą internetu išbandžiusių žmonių ketina tokiu būdu prekes ir paslaugas ateityje pirkti dažniau nei iki šiol. Penktadalis interneto vartotojų, kurie iki šiol nebandė apsipirkti internetu, planuoja elektroninių prekių ir paslaugų įsigyti per artimiausius metus.

Tyrimas atliktas 2012 m. kovo – gegužės mėnesiais, jo metu apklausti 1667 respondentai nuo 15 iki 74 metų amžiaus. Tokios imties rezultatų paklaida neviršija 3 procentų.

TNS LT atlieka rinkos tyrimus, viešosios nuomonės tyrimus, žiniasklaidos, reklamos ir komunikacijos monitoringą bei siūlo tyrimų sprendimus atskiriems verslo sektoriams. TNS LT vienintelė Lietuvoje taiko išskirtinius tyrimų sprendimus verslo sektoriams, tokius kaip „NeedScope™“, „CPO™“, „Conversion Model™“, „TRI*M™“.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.