TNS LT: interneto bendruomenę augina solidesnio amžiaus gyventojai

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Darius Rinkūnas
Projektų vadovas
Media departamentas
TNS LT
Tel. + 370 6 500 6611
El. paštas Darius.Rinkūnas@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. vasario 25 d., Vilnius

 

Žymiausiai pernai augusią Lietuvos interneto vartotojų dalį sudarė 40-59 metų gyventojai. Ji, per metus ūgtelėjusi 6 procentiniais punktais, siekė daugiau nei trečdalį mūsų interneto vartotojų. Šiuo metu vidutinis Lietuvoje gyvenančio interneto naudotojo amžius (15-74 metų amžiaus grupėje) nuo bendro gyventojų amžiaus vidurkio – 43,2 m. – skiriasi tik 5,6 metų – 2000 m. šis skirtumas sudarė 12,6 metų. Tai parodė specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas, kurį atliko didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT.

„Akivaizdu, kad virtuali šalies bendruomenė sparčiai bręsta. Vidutinis interneto naudotojo amžius siekia 37,6 metus, kuomet 2000 m. atitinkamas rodiklis buvo 28,7 metų. Tai lemia ir dar vieną tendenciją – šalies interneto auditorija pagal amžiaus parametrus artėja prie realaus šalies gyventojų pasiskirstymo. Į tai dėmesį ypač turėtų atkreipti komunikacijos ir rinkodaros specialistai, nuolat ieškantys efektyviausių kelių, kaip bendrauti su vartotojais ir kur juos pasiekti“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Per pastaruosius trejus metus 40-74 m. amžiaus interneto vartotojų dalis išaugo 13 proc. punktų ir dabar siekia 44 proc. Tuo metu jauniausiose amžiaus grupėse kompiuterinės technikos ir interneto skvarbos rodikliai praktiškai pasiekė maksimumą: kompiuteriais ir internetu naudojasi beveik 100 proc. 15-19 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Atitinkamas skaičius 20-29 metų amžiaus grupėje siekia 98 proc.

Prie interneto naudotojų skaičiaus augimo per pastaruosius trejus metus aktyviai prisidėjo ir gyvenantieji kaime. Nuo 2010 metų kasmet interneto skvarba kaimiškose vietovėse vidutiniškai paauga 8 proc. punktais. 2013 m. beveik 29 proc. šalies interneto vartotojų gyveno kaimiškoje vietovėje, kai 2010 m. ši dalis buvo 21 proc.

Tyrimas atliktas 2013 m. vasario-gruodžio mėnesiais. Jo metu apklausti 6552 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus. Tokios imties rezultatų paklaida neviršija 3 procentų.


Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.