TNS LT: internautai A. Pojavį labiausiai giria už charizmą

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Linas Spėčius
Komunikacijos analizės vadovas
TNS LT
Tel. + 370 210 6637
El. paštas Linas.Spėčius@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. gegužės 14 d., Vilnius

 

Šiemet „Eurovizijos“ dainų konkurse Lietuvai atstovaujantis dainininkas Andrius Pojavis internetinėje erdvėje labiausiai giriamas už charizmatiškumą. Šiandien Švedijoje įvyksiančiame „Eurovizijos“ dainų konkurso pusfinalyje skambėsiantis jo kūrinys susilaukia ir nemažai internautų pastabų – dažniausiai internete minimas dainos trūkumas yra neatitikimas šio dainų konkurso priimtiniems stereotipams. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas mūsų šalies interneto vartotojų komentarų tyrimas.

Vertinant interneto vartotojų atsiliepimus apie šalies atstovą konkurse, dažniausiai komentatoriai pastebi A. Pojavio charizmą. Ši savybe yra akcentuojama 29 proc. atsiliepimų, kuriuose rašoma apie dainininko privalumus. Kas penktame palankiame komentare A. Pojavis vadinamas geru atlikėju. 17 proc. šalies medijoje sutinkamų atsiliepimų minimas dainininko nuoširdumas.

Beje, praėjusiais metais „Eurovizijoje“ dalyvavęs Donatas Montvydas analogiškame tyrime interneto vartotojų buvo girtas už puikų balsą (23 proc. komentarų). Į konkurso finalą patekęs ir jame 14 vietą užėmęs atlikėjas buvo vertintas už profesionalumą bei vadintas geriausiu atlikėju, koks galėjo būti deleguotas atstovauti Lietuvai (po 20 proc.).

„Šių ir praėjusių metų Lietuvos atstovų „Eurovizijos“ dainų vertinimai yra panašūs: A. Pojavio kūrinys „Something“ palankiai vertinamas 11 proc. komentarų, o nepalankiai – 14 proc. 75 proc. komentarų neatsispindi nei teigiamas, nei neigiamas dainos vertinimas. Palyginimui, pernykštę D. Montvydo dainą konkurse “Love is blind” tuomet palankiai sutiko 11 proc. interneto komentarų, o 15 proc. – nepalankiai“, – sakė TNS LT Komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Tarp teigiamų atsiliepimų apie A. Pojavio dainą dažniausiai sutinkamas jos apibūdinimas yra „gera“ (46 proc.). Palyginimui, D. Montvydo daina prieš metus tuo pačiu žodžiu įvertinta 63 proc. visų teigiamų komentarų. Apibūdinimas „nuostabi“ šiemet yra sutinkamas 14 proc. komentarų, o „graži“ – 11 proc.

Pagrindiniu Lietuvos atstovo dainos trūkumu internautai laiko jos neatitikimą įprastiems konkurso standartams. Tarp skeptikų dažniausiai pasitaikantis dainos minusas yra jos „neformatas“ – tai, kaip trūkumas yra įvardijama 17 proc. atsiliepimų. Tokie apibūdinimai kaip “negraži” ir “nuobodi” yra sutinkami po 14 proc. komentarų, kuriuose aptariami dainos trūkumai.

Tyrimas atliktas naudojant TNS LT ir „NewsPoint“ socialinės medijos monitoringo sistemą. 2012 m. gruodžio 13-27 d. ir 2013 m. balandžio 1 – gegužės 11 d. analizuoti Lietuvos internautų pasisakymai interneto tinklapiuose, forumuose, socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Twitter“.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.