TNS LT: ekologiją internautai dažniausiai sieja su plataus vartojimo prekėmis

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Linas Spėčius
Komunikacijos analizės vadovas
TNS LT
Tel. + 370 210 6637
El. paštas Linas.Spėčius@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. gegužės 7 d., Vilnius

 

Socialinėje medijoje ekologija dažniau kelia asociacijas su vartojimo prekių poveikiu žmogui negu poveikiu gyvenamajai aplinkai. Dažniausiai ekologija siejama su plataus vartojimo prekėmis, maistu ir energetika. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS 2013 m. vasarį – kovą atliktas komentarų apie ekologiją socialinėje medijoje tyrimas.

„Tyrimo metu paaiškėjo, kad kas antras internautas yra labiau susirūpinęs įvairių produktų įtaka jam. Tuo metu žmogaus poveikis gamtai akcentuotas rečiau – 41 proc. komentarų“, – sakė TNS LT komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Analizuojant su ekologija susijusias temas socialinėje erdvėje, paaiškėjo, kad žodžiai „ekologija“ ir „ekologiškas“ dažniausiai vartoti internautams kalbant apie plataus vartojimo prekes. 40 proc. visų komentarų turėjo sąsajų su šia prekių grupe. Penktadalį komentarų sudarė atsiliepimai apie maistą, o kiek mažiau, arba 16 proc., apie energetiką. Rečiau šie žodžiai sutinkami komentaruose apie gyvenimo būdą – 6 proc., po 4 proc. apie žemės ūkį ir transportą.

Aptariant plataus vartojimo prekes beveik pusėje, t.y. 48 proc. komentarų, žodis „ekologiškas“ sietas su kosmetika. 31 proc. sudarė komentarai apie ekologiškus drabužius. Toliau pagal komentarų pasiskirstymą rikiuojasi atsiliepimai apie buitinę chemiją – 7 proc., 6 proc. apie higienos prekes ir 5 proc. apie žaislus.

Tuo metu diskusijose apie energetikos sektorių, 75 proc. komentarų ekologija sieta su skalūnų dujų išgavimo tema. Tarp internautų, besidalijančių mintimis apie „žalią“ energetiką, komentarai apie vėjo bei saulės energiją sudarė 12 proc. tokių atsiliepimų.

Vertinant internautų aktyvumą pasisakant ekologijos tema skirtinguose socialinės medijos kanaluose, paaiškėjo, kad 46 proc. atsiliepimų ekologijos tematika pasirodė interneto forumuose, 36 proc. – tinklalapių komentaruose, o 17 proc. – socialinio tinklo „Facebook“ atviruose įrašuose.

Tyrimas atliktas šių metų vasario 1 – kovo 15 dienomis. Naudojant TNS LT ir „NewsPoint“ socialinės medijos monitoringo sistemą buvo išanalizuoti 1158 Lietuvos internautų pasisakymai interneto tinklapiuose, forumuose, socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Twitter“ ekologijos tema.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.