TNS LT: bent vienas neigiamas komentaras internete turi įtakos pirkėjų sprendimui

PASIDALINK

Kontaktai:
Inga Bitinaitė
TNS LT,
M.Valančiaus g. 1A / V.Mykolaičio-Putino g. 10A,
03155 Vilnius
Siųsti žinutę

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2012 m. liepos 16 d., Vilnius

 

Didžioji dalis Lietuvos interneto naudotojų prieš įsigydami prekes ir paslaugas ieško informacijos apie jas elektroninėje erdvėje. Ketvirtadalis internautų teigia pasitikintys kitų žmonių išsakyta nuomone internete. Kas septintam potencialiam pirkėjui bent vienas neigiamas atsiliepimas ar apžvalga apie produktą internete gali nulemti nepalankią nuomonę apie prekės ženklą. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas.

TNS LT atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, jog 67 proc. interneto vartotojų ieško informacijos apie prekes ir paslaugas internete, socialiniuose tinkluose ir tinklaraščiuose. Lietuvos internautai aktyviai skaito kitų vartotojų atsiliepimus apie prekes ir paslaugas internete. Kitų išsakyta nuomonė ar komentarai internete padeda apsispręsti dėl prekių įsigijimo 24 proc. vartotojų.

Daugiau nei trečdalis, arba 36 proc. potencialių pirkėjų internete įsitikinę, kad kitų žmonių atsiliepimai yra patikimesni nei įmonių skleidžiama informacija apie savo produkciją. Kas trečias interneto naudotojas labiausiai pasitiki draugų išsakyta nuomone ar komentarais apie produktus bei prekės ženklus. Nepažįstamų žmonių komentarais teigia pasitikintys 19 proc. interneto naudotojų.

Daugiausiai mūsų šalies internautų domisi bei dalinasi patirtimi apie tokias paslaugų ar prekių kategorijas, kaip filmai, muzika, kosmetika ir veido priežiūros produktai, apranga, mobilieji telefonai. Padėvėti automobiliai, lyginant su kitomis kategorijomis, vartotojų apsisprendimui turi didelę įtaką, tačiau internete apie juos kalbančiųjų yra mažai.

Mažiausiai patirtimi besidalinančių vartotojų internete turi kreditinių kortelių, gyvūnų ėdalo, draudimo poliso, konditerijos gaminių, saldumynų ir užkandžių, nealkoholinių gėrimų kategorijos bei tokie bankų produktai, kaip paskolos, einamosios sąskaitos.

„TNS atliktos pasaulinės studijos „Digital Life“ duomenimis, kitose šalyse vyrauja panašios tendencijos – vartotojų asmeninės patirties paklausa internete labai didelė. Tačiau reikėtų pastebėti, kad Lietuvoje prekių ir paslaugų gamintojai kol kas neišnaudoja visų komunikacijos galimybių skatinant prekinių ženklų advokatavimą internete ir mažinant neigiamų atsiliepimų įtaką jų apsisprendimui. Tai ypač aktualu maisto, gėrimų, telekomunikacijų, bankų bei draudimo sektoriams“, – teigia TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.

Pirkimas internete pamažu tampa tautiečių įpročiu – šiuo metu tokiu būdu prekes ar paslaugas įsigyja mažiau nei pusė, arba 42 proc. interneto naudotojų. Bent kartą per mėnesį prekių ar paslaugų internete įsigyja 16 proc. internautų.

I. Bitinaitės teigimu, nors perkančiųjų internete nėra daug, o pirkimas kol kas nereguliarus, prieš priimdami sprendimą pirkėjai informacijos apie prekes ir paslaugas ieško elektroninėse parduotuvėse. „Paslaugų teikėjai ir gamintojai turėtų išnaudoti šį poreikį ir suteikti vartotojams kuo daugiau svarbios informacijos apie produktus, jų privalumus ir kitas prekybos vietas“, - sakė TNS LT projektų vadovė.

Į elektronines parduotuves užsuka, bet nieko neperka daugiau nei pusė, t.y. 57 proc. interneto vartotojų. Reguliariai – bent kartą per savaitę – aplanko 26 proc. Ketvirtadalis vartotojų teigia, kad lankosi grupinio ir kolektyvinio pirkimo portaluose.

Internetu naudojasi 67 proc. Lietuvos gyventojų.

 



Pranešime pateikiami 2012 m. kovo – gegužės mėnesių Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimo duomenys. Tyrime dalyvavo 1730 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74 metų amžiaus.

Pasaulinė studija Digital Life 2011 atlikta 60 šalių apklausus 72 000 interneto naudotojų.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

 

Daugiau informacijos:
Inga Bitinaitė
Projektų vadovė
Media departamentas
TNS LT
Tel. + 370 5 210 6656
El. paštas: rfq@kantar.com