TNS LT: bankų atstovų nuomonė vis dar paklausiausia

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Linas Spėčius
Komunikacijos analizės vadovas
TNS LT
Tel. + 370 210 6637
El. paštas Linas.Spėčius@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. balandžio 3 d., Vilnius

 

Penki dažniausiai žiniasklaidoje pernai cituoti nuomonės lyderiai priklauso bankų sektoriui. Jie žiniasklaidoje pasisakinėjo gerokai dažniau nei nepriklausomi ekspertai. Daugiausiai žiniasklaidoje matomas vardas jau antrus metus iš eilės išlieka Nerijus Mačiulis („Swedbank“). Tai paaiškėjo rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovei TNS LT įvertinus nuomonės lyderių vaidmenį šalies žiniasklaidoje.

Nuo 2013 metų į reputacijos advokatų komunikacijos tyrimą buvo įtraukti ne tik verslo atstovai iš bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų rinkų, bet ir mažmeninės prekybos atstovai. Taip pat nuo 2013 m. II-ojo pusmečio pradėti stebėti ir nepriklausomų ekspertų pasisakymai žiniasklaidos priemonėse.

„Nuo pernai metų rugpjūčio mėn. į tyrimą įtraukėme ir 25 nepriklausomus ekspertus. Iš jų dažniausiai cituojamas buvo Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis. Taip pat tarp dažniau žiniasklaidoje pasisakiusių buvo Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas, buvusi Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentė Rūta Vainienė ir Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas. Tačiau bankų ekonomistai nuomonių advokatų dešimtuke išliko lyderiais. Lietuvoje jų įžvalgos yra itin vertinamos, todėl ir jų kompetencijų sritis yra labai išplečiama. Prie gausių bankininkų pasisakymų prisidėjo ir pernai metais itin aktualiomis tapusios Ūkio banko žlugimo, euro įvedimo bei pensijų reformos temos“, – teigė Linas Spėčius, TNS LT Komunikacijos analizės vadovas.

Dažniausiai cituojamų įmonės atstovų sąraše po Nerijaus Mačiulio („Swedbank“) rikiuojasi Violeta Klyvienė („Danske“), kelis metus iš eilės buvęs daugiausiai cituojamas Gitanas Nausėda (SEB), Žygimantas Mauricas („Nordea“) ir Odeta Bložienė („Swedbank“).

„Pernai pastebėjome dar vieną tendenciją – įmones atstovaujančių atstovų kiekis sumažėjo, tačiau išaugo jų pasisakymų skaičius. Pavyzdžiui, draudimo atstovų gretos sumažėjo 19 proc., o šio segmento citatų padaugėjo 22 proc., telekomunikacijų atstovų skaičius susitraukė 12 proc., o jų pasisakymų keikis didėjo 77 proc., atitinkamai bankų 5 proc. ir 21 proc.“, – teigė L. Spėčius.

Pagal atstovų citatų skaičių žiniasklaidoje bankai ir toliau išlieka pirmoje vietoje (8576) lenkdami draudikus (2304) ir trečioje vietoje atsidūrusią mažmeninę prekybą (1834), kuriai teko atlaikyti „Maxima“ ištikusią krizę praėjusių metų lapkritį, kai Rygoje įgriuvo parduotuvės stogas. Nepaisant smarkiai augusio telekomunikacijos bendrovės atstovų citatų kiekio, jie lieka ketvirti (1803).

„Vertinant vadovų pasisakymus pirmoje vietoje taip pat bankų atstovas. Daugiausiai – 309 kartus buvo cituotas dabar jau buvęs „Ūkio banką“ perėmusio „Šiaulių banko“ vadovas Audrius Žiugžda. Nuo jo atsilieka taip pat savo postą palikęs telekomunikacijų bendrovės „Bitė“ vadovas Chris Robbins bei draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ generalinis direktorius Marius Jundulas“, – sako L. Spėčius.

Minėto tyrimo metu buvo analizuojama kompanijų, veikiančių bankininkystės, draudimo ir telekomunikacijų sektoriuose, atstovų komunikacija 2013 m. sausio-gruodžio mėnesiais. Per šį laikotarpį buvo ištirta 14517 bankininkystės, draudimo ir telekomunikacijos rinkų atstovų citatų. Tyrimo metu buvo analizuojami 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stotys ir 5 TV kanalai. Atstovų citatos reklaminiuose straipsniuose tyrimo metu vertintos nebuvo.


Nuomonės lyderių TOP 20
2013 m.



Nepriklausomų ekspertų citatos
2013 m. rugpjūtis-gruodis



Vadovų TOP 10
2013 m.



TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

Programavimo darbai: WEBGuru