TNS LT: 2015 metais reklamos rinka siekė daugiau nei 101 mln. eurų

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS ŽINIASKLAIDAI

2016 m. kovo 16 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta 2015 m. reklamos monitoringo analizė parodė, kad praėjusiais metais reklamos rinka augo 2 proc. ir siekė 101,1 mln. eurų. Vienam Lietuvos gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje išlaidų kiekis sudarė 34,6 eurus. Šiemet reklamos rinkai prognozuojamas 5 proc. augimas.

 

Didžiausi augimo tempai pernai buvo užfiksuoti kino ir interneto reklamoje. Investicijos šiuose reklamos kanaluose augo 30 proc. ir 15 proc. Sparčiai augo ir lauko reklama – 13 proc. Lauko reklamos rinkos dalis 2015 m. aplenkė radijo rinkos dalį ir sudarė 8,8 mln. eurų. Taip pat augo vidaus reklamos, žurnalų ir radijo reklamos investicijos – 7 proc., 1,7 proc. ir 1,2 proc. atitinkamai. Didžiąją Lietuvos reklamos pinigų dalį atsiriekianti televizija pernai ūgtelėjo 0,7 proc. nuo 45,8 iki 46,1 mln. eurų. Laikraščių reklamos biudžetas mažėjo 15 proc.

 

„Nuosaikus televizijos ir radijo reklamos pajamų augimas leidžia daryti prielaidą, kad Nacionalinio transliuotojo reklamos biudžetai pernai buvo nukreipti į kitas medijas, didžiąja dalimi – į internetą, kuris kiekvienais metais užima vis reikšmingesnę reklamos rinkos dalį“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

TNS LT atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 5 proc. Didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 10 proc., lauko reklamai numatomas 6 proc., kino reklamai 5 proc., televizijos reklamai 3 proc., radijo reklamai 2 proc. augimas. Pasak specialistų, žurnalų biudžetai turėtų nesikeisti, o investicijos į laikraščių reklamą turėtų mažėti 6 proc.

 

„Šių metų reklamos apimčių augimui įtaką turėtų daryti nauji dalyviai mažmeninės prekybos sektoriuje, Olimpinės žaidynės, rudenį vyksiantys Seimo rinkimai,“ – teigė G.Juronienė.

 

Antrus metus iš eilės žiniasklaidos planavimo agentūros įvertino ne tik interneto banerinės reklamos apimtis, bet ir kitų interneto reklamos kanalų biudžeto dalis bei prognozes šiems metams.

 

Interneto reklamos kanalas

2015 m. skirta interneto reklamos biudžeto dalis proc.

2016 m. planuojama interneto reklamos biudžeto dalis proc.

Banerinė reklama lietuviškuose portaluose

45

38

Reklama paieškos sistemose (Google)

11

12

Banerinė reklama užsienio portaluose (Google Display Network)

9

11

Video reklama lietuviškuose vaizdo portaluose

8

9

Reklama Facebook socialiniame tinkle

8

9

Video reklama Youtube kanale

7

8

Mobilioji reklama

6

9

Kiti reklamos kanalai

6

4

 

„Remiantis banerinės interneto rinkos dydžiu ir žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais skaičiais, manoma, kad 2015 metais įvairių interneto kanalų reklamos biudžetas galėjo siekti apie 34 mln. eurų. Tiesa, reikia nepamiršti, kad šis skaičius neatspindi visos interneto reklamos rinkos dydžio, nes reklamą interneto kanaluose tiesiogiai perka ir patys reklamdaviai“, – pastebi G. Juronienė.

 

Lietuvos reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal savo 2015 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, šalies komercines televizijas, radijo stotis, interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų teikėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Žiniasklaida

2014

2015

Pokytis proc.

Dalis 2015

TV

45,8

46,1

0,7

45,6

LAIKRAŠČIAI

11,9

10,1

-14,9

10,0

ŽURNALAI

10,7

10,9

1,7

10,8

RADIJAS

8,4

8,5

1,2

8,4

LAUKO REKLAMA*

7,8

8,8

12,5

8,7

INTERNETAS**

13,3

15,3

14,8

15,1

KINAS

0,5

0,6

29,5

0,6

VIDAUS REKLAMA***

0,74

0,79

6,6

0,8

Iš viso:

99,1

101,1

2,0

100,0

 

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*įskaitant ir lauko vaizdo reklamą ir „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų) reklamą

**banerinė interneto reklama

 

***vidaus TV reklama yra ekranai prekybos centruose