TNS LT: 2015 m. reklamos apimtys augo 5,1 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2016 m. vasario 3 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-gruodžio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,1 proc., lyginant su 2014 m. Praėjusiais metais reklamos apimtys labiausiai augo lauko, kino ir TV kanaluose.

 

2015-aisiais žiniasklaidoje daugiausiai – pustrečio karto – išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuojama „Saugaus eismo akcija“, projektas „Nepralošk savo gyvenimo“ ir sveikos gyvensenos programa „Sultys ir glotnučiai“. Dvigubai išaugo mobiliojo interneto, pusantro karto – čiužinių gross reklamos išlaidos.

 

„Analizuojant atskirų žiniasklaidos kanalų reklamos duomenis, matomi ryškesni skirtumai, tačiau bendra reklamos apimčių augimo tendencija labai panaši į pokytį, kuris buvo fiksuotas 2014 bei 2013 metais. Tuomet reklamos apimtys augo 5,3 ir 3,8 proc. atitinkamai. Lyginant trejų pastarųjų metų reklamos duomenis, stabiliai augo televizijos ir radijo reklamos laikas, kino reklamos kiekis, mažėjo reklamos plotai spaudoje. Tikėtina, kad praėjusiais metais, banerinės reklamos sąskaita, didėjo kitų interneto kanalų reklamos apimtys“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Per 2015-uosius metus mobiliojo ryšio ir išankstinio mokėjimo kortelių reklamos gross biudžetai mažėjo 69 proc. ir 38 proc. Taip pat 20 proc. traukėsi maltos kavos ir kavos pupelių reklamos apimtys. Iš reklamdavių labiausiai reklamos gross išlaidas mažino „Beiersdorf“ (36 proc.), “Henkel” (30 proc.) ir „Bitė“ (22 proc.)“.

 

Labiausiai per 2015-uosius gross išlaidas didino „Bravo Events“ ir smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovės „Nordecum“ bei „Minibank“.

 

2015 m. TV reklamos augimas siekė 6,7 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 1,715 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys praėjusiais metais nukrito 6,9 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 9,8 proc., žurnaluose – 2,1 proc. Iš viso laikraščiuose buvo išspausdinta 10,330 tūkst., žurnaluose – 6,584 tūkst. kv.cm. reklamos.

 

Radijo stotys per 2015 m. sausį-gruodį ištransliavo 8,005 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 2,9 proc. daugiau reklamos nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.

 

Per 2015 m., lyginant su 2014 metais, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 5,8 proc.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2015 ir 2014 metų duomenis, paaugo 4,8 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,7 tūkst. kv. m. reklamos.

 

Lauko video reklamos ekranuose per 2015-uosius buvo transliuota 4,470 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014 m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 37 proc.

 

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per 12 praėjusiųjų metų mėnesių buvo užklijuota 35 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m. dvylikos mėnesių rezultatais, šis rodiklis nukrito 12,9 proc.

 

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2015 ir 2014 m. duomenis, paaugo 1,3 proc.

 

Kino reklama šiemet augo 29,7 proc. Iš viso 2015 metais buvo parodyta 412 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-gruodžio mėnesių rezultatus.

 

 

 

 

Reklamos apimčių pokytis

 

 

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

6,7

LAIKRAŠČIAI

cm²

-9,8

ŽURNALAI

cm²

-2,1

RADIJAS

sekundės

2,9

INTERNETAS

gross išlaidos

-5,8

LAUKO STATINĖ REKLAMA

4,8

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

37

FILLBOARD

kartai

-12,9

VIDAUS TV REKLAMA

sekundės

1,3

KINO REKLAMA

kartai

29,7

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

MAXIMA LT

PROCTER&GAMBLE

OMNITEL

PALINK

4FINANCE

BITĖ

OLIFĖJA

RECKITT BENCKISER

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI

PREKYBOS TINKLAI

PREKYBOS CENTRAI

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

VAISTINĖS

LOTERIJOS

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2015 01-12

2014 01-12

SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI

1

2

PREKYBOS TINKLAI

2

1

PREKYBOS CENTRAI

3

4

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

4

6

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

5

10

VAISTINĖS

6

7

LOTERIJOS

7

11

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI

8

8

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

9

5

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

10

9

 

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.

                  

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams