Kantar TNS: reguliariai atidėto TV žiūrėjimo galimybe naudojasi 17 proc. lietuvių

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Lina Petraitienė

Media departamentas

Kantar TNS

Tel. + 370 5210 6600

El. paštas Lina.Petraitiene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2017 m. kovo 20 d., Vilnius

 

Pernai televiziją vieno namų ūkio gyventojai Lietuvoje teigia vidutiniškai žiūrėję beveik 40 valandų per savaitę, o ypatingai per praėjusius metus išaugo atidėtas TV žiūrėjimas (angl. time shifted viewing). Nuo 2014 metų bent kartą per savaitę TV programas ne realiu transliacijos laiku, o sau patogiu metu žiūrinčiųjų dalis išaugo daugiau nei trigubai. Iš viso atidėto TV žiūrėjimo galimybe bent kartą per savaitę pernai naudojosi 17 proc. televizorius turinčių namų ūkių. Tokius duomenis atskleidė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atliktas tyrimas.

 

Bent kartą per mėnesį galimybe TV programas žiūrėti sau patogiu metu pernai naudojosi 22 proc. namų ūkių – 14 procentinių punktų daugiau nei užpernai. Iš viso technines galimybes naudotis atidėtu TV žiūrėjimu turi arti pusės (44 proc.) visų televizorių turėtojų Lietuvoje.

 

Tyrimas taip pat parodė, kad TV žiūrovai Lietuvoje naudoja technologiniu požiūriu vis pažangesnius televizorius. Lyginant su 2014 metais, išmaniuosius televizorius turinčių namų ūkių dalis šalyje išaugo beveik dvigubai – nuo 21 proc. iki 40 proc. Tokių televizorių turėtojų skaičius pernai susilygino su vis dar naudojančių kineskopinius televizorius. Jų per tą patį laikotarpį sumažėjo 20 procentinių punktų. Daugiausiai – net trys ketvirtadaliai – namų ūkių šalyje naudojasi skystųjų kristalų, plazminiais ar LED televizoriais.

 

„Lietuviai ir toliau noriai žiūri televiziją ir vis dažniau tai daro išnaudodami šiuolaikinių technologijų teikiamas galimybes. Atidėto TV žiūrėjimo tendencijos ir toliau turėtų tik ryškėti, nes šiandieniniai TV turinio vartotojai nori turėti daugiau laisvės ir vertina galimybę patys rinktis, kada ir ką žiūrėti. Be to, žiūrėdami televiziją gyventojai nori mėgautis aukštos kokybės vaizdu ir garsu, o neretai ir naudotis įvairiomis papildomomis funkcijomis, todėl dažniau renkasi modernesnius televizorius“, – sako „Kantar TNS“ Media departamento projektų vadovė Lina Petraitienė.

 

Vertinant TV signalo priėmimo būdą, tyrimo duomenimis, per metus labiausiai (3 proc. punktais) paaugo internetinę (IPTV) televiziją naudojančių namų ūkių skaičius, tačiau didžioji dalis žiūrovų naudojasi skaitmenine antžemine televizija (48 proc.) ir kabeline televizija (30 proc.). Galimybę žiūrėti skaitmeninę televiziją šiandien jau turi didžioji dalis (92 proc.) šalies gyventojų.

 

Pažymėtina, kad daugiau nei pusė (54 proc.) Lietuvos namų ūkių turi daugiau nei vieną televizorių.

 

Atliekant „Kantar TNS“ „Establishment“ tyrimą praėjusiais metais iš viso buvo apklausta daugiau nei 5 tūkst. visos Lietuvos namų ūkių gyventojų, vyresnių nei 15 metų amžiaus.

 

 

 Apie Kantar TNS

 

„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. Bendrovė teikia įmonėms svarbius sprendimus pagrįsti ir augti leidžiančias įžvalgas.

 

„Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“.

 

Apie Kantar

 

„Kantar yra viena pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų bendrovių. „Kantar“ siūlo platų tyrimų ir konsultacijų spektrą. Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų. „Kantar“ yra WPP dalis.