Kantar TNS: Lietuvos reklamos rinka pernai siekė daugiau nei 107 mln. eurų

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

Kantar TNS

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

 

 

 

 

 

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2017 m. kovo 29 d., Vilnius

Reklamos rinka Lietuvoje per praėjusius metus išaugo 6 proc. ir sudarė 107,1 mln. eurų. Vienam šalies gyventojui 2016 metais teko kiek daugiau nei 37 eurai reklamos išlaidų. Prognozuojama, kad šiemet šalies reklamos rinka toliau didės, o jos augimas sieks 3,5 proc. Tokius duomenis atskleidė tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atliktas reklamos rinkos tyrimas.

 

Pernai antrus metus iš eilės labiausiai – 67 proc. – augo santykinai nedidelius biudžetus sutraukianti kino reklama. Ženkliai praėjusiais metais išaugo ir investicijos į interneto reklamą. Ji pernai augo 18 proc. Lauko reklamos biudžetai pernai ūgtelėjo 8 proc.

 

Didžiąją dalį Lietuvos reklamos rinkos sudaranti televizijos reklama pernai paaugo 5,6 proc. ir iš viso siekė 48,7 mln. eurų. Taip pat pernai augo ir investicijos į radijo (5 proc.), žurnalų (2 proc.) ir vidaus (1 proc.) reklamą. Tuo metu užsakovų išlaidos reklamai laikraščiuose smuko dešimtadaliu.

 

Media / NET mln.Eur

2015

2016

Pokytis 2016 / 2015

Dalis 2016

TV

46,1

48,7

5,6%

45,5%

Laikraščiai

10,1

9,1

-9,9%

8,5%

Žurnalai

10,9

11,1

1,8%

10,4%

Radijas

8,5

8,9

4,7%

8,3%

Lauko reklama*

8,8

9,5

8,0%

8,9%

Internetas**

15,3

18

17,6%

16,8%

Kinas

0,6

1

66,7%

0,9%

Vidaus reklama***

0,79

0,8

1,3%

0,7%

Iš viso

101,1

107,1

5,9%

100,0%

 

„Praėjusiais metais reklamos rinka šalyje augo kiek daugiau nei prognozavo reklamos rinkos ekspertai. Vis tik, kaip ir buvo tikėtasi, didžiausią įtaką reklamos rinkos augimui pernai turėjo naujo mažmeninės prekybos tinklo žengimas į Lietuvą, daugiau nei pusę metų transliuota ir publikuota politinė Seimo rinkimų reklama. Be to, rinkos suaktyvėjimui vasarą reikšmingos buvo Rio de Žaneiro olimpinės žaidynės“, – teigė tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

„Kantar TNS“ atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 3,5 proc. Didžiausio augimo ekspertai tikisi iš interneto (11 proc.) ir kino (4 proc.) reklamos. Lauko ir radijo reklamai numatomas 3 proc., o televizijos reklamai – 2,5 proc. augimas. Ekspertų prognozėje numatomas 1 proc. išlaidų žurnalų reklamai augimas bei 8 proc. laikraščių reklamos biudžetų mažėjimas.

 

Žvelgiant į prognozuojamus reklamos kainų pokyčius, daugiausiai (6,5 proc.), prognozuojama, brangs TV ir radijo (5 proc.) reklamos įkainiai. Taip pat numatoma 4 proc. interneto, 2 proc. lauko reklamos ir 1 proc. kino reklamos kainų augimas. Tuo metu reklamos žurnaluose įkainiai turėtų išlikti stabilūs, o laikraščių reklamos kainos mažėti 2,5 proc.

 

„Bendram reklamos apimčių augimui šiais metais įtakos gali turėti aktyvi konkurencija mažmeninės prekybos sektoriuje ir augantis šalies vidaus vartojimas. Be to, nuolat augantis interneto kanalų naudojimas, besiplečianti mobiliojo interneto skvarba, tikėtina, lems didesnį reklamos užsakovų susidomėjimą šiais kanalais bei spartesnį reklamos investicijų juose augimą“, – sakė G. Juronienė.

 

Jau trečius metus iš eilės žiniasklaidos planavimo agentūros įvertino ne tik interneto banerinės reklamos apimtis, bet ir kitų interneto reklamos kanalų biudžeto dalis bei prognozes šiems metams:

 

 

 

Interneto reklamos kanalas

 

 

2016 m. skirta interneto reklamos biudžeto dalis proc.

 

2017 m. planuojama interneto reklamos biudžeto dalis proc.

 

Banerinė reklama lietuviškuose portaluose

36

31

Reklama paieškos sistemose (Google)

15

15

Banerinė reklama užsienio portaluose (Google Display Network)

9

10

Video reklama lietuviškuose vaizdo portaluose

9

9,5

Reklama Facebook soc. tinkle

11

12

Video reklama Youtube kanale

7

8

Mobilioji reklama

10

12

Kiti reklamos kanalai

3

2,5

 

Remiantis žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais duomenimis ir banerinės interneto rinkos dydžiu skaičiuojama, kad 2016 metais bendras įvairių interneto kanalų reklamos biudžetas Lietuvoje galėjo siekti apie 50 mln. eurų. Tiesa, šis skaičius neparodo visos interneto reklamos rinkos dydžio, nes jame neatsispindi tiesiogiai reklamą interneto kanaluose perkančių reklamdavių išlaidos.

 

Lietuvos reklamos rinkos tyrimą „Kantar TNS“ atliko pagal 2016 metų reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, šalies komercines televizijas, radijo stotis, interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų tiekėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus.

 

* įskaitant ir lauko vaizdo reklamą bei „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų) reklamą.

 

**banerinė interneto reklama.

 

*** vidaus TV reklama – ekranai prekybos centruose.

 

 Apie Kantar TNS

 

„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. Bendrovė teikia įmonėms svarbius sprendimus pagrįsti ir augti leidžiančias įžvalgas.

 

„Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“.

 

Apie Kantar

 

„Kantar yra viena pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų bendrovių. „Kantar“ siūlo platų tyrimų ir konsultacijų spektrą. Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų. „Kantar“ yra WPP dalis.