Kantar TNS: labiausiai augo Lietuvos reklamos rinka

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

Kantar TNS

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2017 m. gegužės 24 d., Vilnius

 

Kantar TNS: labiausiai augo Lietuvos reklamos rinka

 

Pernai Baltijos šalių reklamos rinka augo 2,9 proc. ir sudarė 278,8 mln. eurų. Didžiausia Baltijos šalyse išliko Lietuvos reklamos rinka, viso sugeneravusi 107,1 mln. lėšų. Tai parodė tyrimų kompanijų „Kantar TNS“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atlikta 2016 metų Baltijos šalių reklamos rinkos analizė.

 

Lietuvos reklamos rinka didžiausia Baltijos šalyse išlieka jau tryliktus metus iš eilės. Vis tik pagal vienam gyventojui tenkančias reklamos rinkos lėšas jau daugelį metų pirmauja Estija. Čia vienam gyventojui tenka 71,5 eurų reklamos investicijų. Latvijoje ši suma siekia 39,4 eurus, o Lietuvoje – 37,1 eurus.

 

„Daugiausiai lėšų Baltijos šalyse gavusi televizijos rinka augo 2,2 proc. ir siekė 107,1 mln. eurų – lygiai tiek, kiek pernai sudarė visa Lietuvos reklamos rinka. Labiausiai (11,6 proc.) Baltijos šalyse pernai augo užsakovų išlaidos banerinei interneto reklamai. Jos siekė 52,8 mln. eurų. Tuo metu ryškiausiai mažėjo reklamos laikraščiuose rinka. Ji smuko 7,5 proc., tačiau Estijos reklamos užsakovų dėka vis tiek išlaikė stiprią trečiąją poziciją tarp visų žiniasklaidos kanalų ir sudarė 30 mln. eurų.“, – teigė tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Radijo reklamai skirtos lėšos Baltijos šalyse pernai išaugo 5,6 proc. Į reklamą radijo eteryje užsakovai iš viso investavo 28,5 mln. eurų. Išlaidos lauko reklamai pernai siekė 27,8 mln. eurų – dešimtadaliu daugiau nei metais anksčiau. Išlaidos reklamai žurnaluose Baltijos šalyse smuko 6,1 proc. ir siekė 22,5 mln. eurų.  Tik Lietuvoje ir Latvijoje matuojama kino reklamos rinka sugeneravo santykinai nedaug – 1,3 mln. eurų – lėšų. Tai yra 11,5 proc. daugiau nei užpernai.

 

Pernai didžiausia Baltijos šalių reklamos rinkos dalis (38,4 proc.) teko televizijai. Reklamos internete dalis siekė 18,9 proc., o reklamos laikraščiuose – 10,8 proc. visos Baltijos šalių reklamos rinkos. Radijo, lauko ir reklamos žurnaluose dalys sudarė atitinkamai 10,2 proc., 10 proc. ir 8,1 proc. Reklamos kino teatruose dalis sudarė vos pusę procento trijų šalių reklamos rinkos.

 

2016 metų Baltijos šalių reklamos analizei Lietuvos duomenis pateikė žiniasklaidos ir tyrimų bendrovė „Kantar TNS“,  Latvijos – „Kantar TNS“ ir Latvijos Reklamos Asociacija, o Estijos – „Kantar Emor“.

 


Apie Kantar TNS

 

„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. Bendrovė teikia įmonėms svarbius sprendimus pagrįsti ir augti leidžiančias įžvalgas.

 

„Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“.

 

Apie Kantar

 

„Kantar yra viena pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų bendrovių. „Kantar“ siūlo platų tyrimų ir konsultacijų spektrą. Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų. „Kantar“ yra WPP dalis.

 

 

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

Kantar TNS

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@tns.lt

Programavimo darbai: WEBGuru