“Kantar TNS” tyrimas: šalies reklamos rinka augo kaip tikėtasi – 3,8 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

Kantar TNS

Tel. + 370 5 210 6631

El. paštas  Giedre.Juroniene@kantartns.com

“Kantar TNS” tyrimas: šalies reklamos rinka augo kaip tikėtasi 3,8 proc.

 

Lietuvos reklamos rinka 2017 m. augo 3,8 proc. ir siekė 111,2 mln. eurų – maždaug tokių apimčių ir tikėjosi reklamos rinkos ekspertai, pernai metų pradžioje prognozavę jai 3,5 proc. augimą. Vienam šalies gyventojui pernai teko 39 eurai reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Šiemet reklamos rinkai žadamas 2,4 proc. augimas, rodo rinkos tyrimų bendrovės “Kantar TNS” atliktas reklamos rinkos metinis tyrimas.

 

Greičiausias rinkos arkliukas pernai buvo lauko reklama – ji per metus ūgtelėjo beveik 16 proc., užimdama dešimtąją rinkos dalį su 11 mln. eurų. Toliau spartų augimo tempą išlaiko ir banerinė reklama internete – jos padaugėjo per 12 proc., kas sudaro netoli penktadalio (18,2 proc.) viso rinkos pyrago. Internetui tenka antroji pozicija reklamos rinkos lentelėje. Vienvaldė rinkos lyderė TV reklama sparčių augimo tempų demonstruoti negali, kadangi užima arti pusės reklamos (45 proc.), vis dėlto ir čia fiksuotas beveik 3 procentų augimas bei pasiektas 50 mln. eurų biudžetas.

 

Sąlyginai nedidelį biudžetą – 1 mln. eurų ir 0,9 proc. rinkos – turinti vidaus TV reklama demonstravo įspūdingą 25 proc. augimą. Panašią poziciją (1 proc. rinkos) užimanti kino reklama savo ruožtu augo 10 proc. – tiek pat augo ir investicijos į radijo reklamą. Pastaroji pagal reklamos biudžetus užima ketvirtąją vietą rinkoje, nedaug nusileisdama žurnalams. Žurnalų kategorija pernai smuktelėjo 13,5 proc., vis dėlto jai tenkanti biudžeto riekė (9,6 mln. eur) išlieka panaši į radijo reklamos (9,8 mln. eur). Kiek lėčiau per metus mažėjo investicijos į reklamą laikraščiuose – 6,6 proc. iki 7,6 proc. rinkos dalies su 8,5 mln. eurų metiniu biudžetu. (Žr. žemiau lentelę)

 

„Augimą kai kuriuose žiniasklaidos kanaluose pernai ženkliai lėmė alkoholio reklamos bumas prieš įsigaliojant draudimui. Alkoholio reklamos uždraudimas ekspertų nurodomas kaip pagrindinė priežastis, kurį gali pristabdyti reklamos rinkos augimą šiaip metais“, – sako tyrimų bendrovės “Kantar TNS” reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Pasak jos, varomąja 2017 metų reklamos rinkos jėga tradicinėje žiniasklaidoje išlieka mažmeninės prekybos žaidėjai.

 

2018 metais reklamos rinka žada augti 2,4 proc.

 

“Kantar TNS” atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 2,4 proc. Didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 9,5 proc., tačiau kalbant apie atskirus interneto reklamos kanalus, prognozuojama, kad banerinės interneto reklamos lietuviškuose portaluose šiek tiek mažės – 0,4 proc. Kino reklama numatoma augs 7,5 proc., radijo reklama 3 proc., televizijos reklama 1,5 proc., o vidaus reklama 0,5 proc. Pasak reklamos ekspertų, išlaidos šiais metais mažės laikraščių reklamai (6,8 proc.), žurnalų (2,7 proc.) ir lauko reklamai (1 proc.).

 

“Kalbant apie reklamos kainas 2018 metais, ekspertai prognozuoja, kad 4 proc. turėtų augti TV reklamos, radijo ir interneto reklamos kainos. Lauko reklamos įkainiai turėtų ūgtelti nežymiai – 1 proc. Visų kitų žiniasklaidos kanalų – laikraščių, žurnalų, kino ir vidaus reklamos reklamos įkainiai numatoma nesikeis", – tyrimo išvadas komentavo “Kantar TNS” reklamos monitoringo vadovė.

 

Pasak reklamos rinkos ekspertų, bendrą reklamos apimčių augimą šiais metais turėtų lemti aktyvi konkurencija mažmeninės prekybos ir telekomunikacijų sektoriuje, palankios šalies ekonominės prognozės bei augantis vidaus vartojimas. Tačiau spartesnį reklamos rinkos augimą stabdys alkoholio reklamos draudimas. Šis draudimas, pasak kai kurių rinkos ekspertų, gali lemti ir bendrą reklamos rinkos mažėjimą 2018 metais.

 

Po truputį augs dauguma interneto reklamos formų

 

Jau ketvirtus metus iš eilės žiniasklaidos planavimo agentūros įvertino ne tik interneto banerinės reklamos apimtis, bet ir kitų interneto reklamos kanalų biudžeto dalis bei prognozes šiems metams. (Žr. antrąją lentelę). Ekspertų manymu, po vieną procentinį punktą kitąmet turėtų augti reklamos investicijos paieškos sistemose (iki 12 proc. rinkos), mobilioji reklama (iki 11 proc.), banerinė reklama užsienio portaluose (iki 10 proc.), taip pat video reklama – tiek “Youtube”, tiek lietuviškuose vaizdo portaluose (atitinkamai iki 8 ir 9 proc. rinkos).

 

Vienu procentiniu punktu prognozuojama mažės “Facebook” reklamos biudžetai (iki 14 proc. interneto reklamos rinkos). Banerinės reklamos investicijų lietuviškuose portaluose, pasak žiniasklaidos planuotojų, turėtų mažėti 4 procentiniais punktais – nors jos dalis interneto reklamoje 2018 m. toliau liks didžiausia (32 proc.). (žr. antrąją lentelę žemiau).

 

Remiantis žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais skaičiais ir banerinės interneto rinkos dydžiu, "Kantar TNS" skaičiuoja, kad 2017 metais bendras įvairių interneto kanalų reklamos biudžetas Lietuvoje galėjo būti apie 56,4 milijonų eurų. Atkreiptinas dėmesys, kad šis skaičius neįtraukia tiesiogiai reklamą interneto kanaluose perkančių reklamdavių išlaidų.

 

Lietuvos reklamos rinkos tyrimą “Kantar TNS” atliko išanalizavusi savo 2017 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, šalies komercines televizijas, radijo stotis, interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų teikėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus.

 

REKLAMOS PASISKIRSTYMAS MEDIA KANALUOSE

MEDIA/NET MLN. EUR

2016

2017

Pokytis 2017 vs 2016

Dalis 2017

TV

48,7

50

2,7%

45,0%

LAIKRAŠČIAI

9,1

8,5

-6,6%

7,6%

ŽURNALAI

11,1

9,6

-13,5%

8,6%

RADIJAS

8,9

9,8

10,1%

8,8%

LAUKO REKLAMA*

9,5

11

15,8%

9,9%

INTERNETAS**

18

20,2

12,2%

18,2%

KINAS

1

1,1

10,0%

1,0%

VIDAUS REKLAMA***

0,8

1

25,0%

0,9%

Iš viso

107,1

111,2

3,8%

100,0%

 

*  įskaitant ir lauko vaizdo reklamą ir „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų)  reklamą

** banerinė interneto reklama

 

 

 

*** vidaus-TV reklama - ekranai prekybos centruose

Šaltinis: “Kantar TNS” metinis reklamos rinkos tyrimas, 2018

 

 

 

INTERNETO REKLAMOS PASISKIRSTYMAS INTERNETO KANALUOSE

Interneto reklamos kanalas

2017 m. skirta interneto reklamos biudžeto dalis, %

2018 m. planuojama interneto reklamos biudžeto dalis, %

Banerinė reklama lietuviškuose portaluose

36

32

Reklama “Facebook” soc. tinkle

15

14

Reklama paieškos sistemose (“Google”)

11

12

Mobilioji reklama

10

11

Banerinė reklama užsienio portaluose (Google Display Network)

9

10

Video reklama lietuviškuose vaizdo portaluose

8

9

Video reklama “Youtube” kanale

7

8

Kiti reklamos kanalai

5

5

Šaltinis: “Kantar TNS” metinis reklamos rinkos tyrimas, 2018

Programavimo darbai: WEBGuru